Nauja BOLT automobilių kategorija – BASIC – ECONOMY

Bolt Basic kategorija

Kokį gi naują moną sugalvojo BOLT šį kartą?

– Pradėsiu nuo tarifų šioje kategorijoje:
— Važiavimas iki užsakovo ir 3 minučių laukimas (vietoj buvusių – 5) – už dyką;
— Minimali kelionės kaina – 1.5 Euro (1.30 Eur – Vilnius);
— Įsėdimas – 0,69 Eur (0.55 Eur – Vilnius);
— 1km – 0,30 Eur (0.29 Eur – Vilnius);
— Kelionės minutė – 0,11 Eur (0.07 Eur – Vilnius);
— Laukimas (kelionės metu) – 0,11 Eur (0.07 Eur – Vilnius);
— Atšaukimas – 1.00 Eur.

☆ Štai kaip pristato šią kategoriją pats Bolt-as: „Vairuotojams Economy kategorija – tai galimybė gauti daugiau užsakymų ir papildomų pajamų iš keleivių, kurie yra jautresni paslaugos kainai. Bolt Economy keleiviui – geriausias kokybės ir kainos santykis bei kelionė, prieinama net ir gaunantiems žemesnes pajamas.“
Šiaip, yra kitų kelionės būdų, kuriuos gali pasirinkti mažesnes pajamas gaunantys asmenys. Klausimas kodėl TAKSI, beje, laikoma prabangos paslauga, turi būti taip nuvertinama, jog būtų pasiekiama bet kam, o kas svarbiausia – už žemesnę kainą nei visuomeninio transporto? Skamba maždaug taip – norint pasiekti socialinę lygiavą, reikia penkių žvaigždučių viešbučių įkainius nužeminti iki vienos, Ferrari automobilių kainas padaryti kaip LADA, o biznio klasės lėktuvo skrydžio bilieto kainą sulyginti su Ryanair, nes „jautresni paslaugos kainai“ – neįperka. Kam šovė tokia geniali mintis? Greičiausiai tiems, kas į bet kokios paslaugos materialiąją dalį neinvestuoja nė cento, o tik tarpininkauja ją perparduodami. Tokiomis sąlygomis, t.y. tarpininkaujant, bet kokios paslaugos įkainį galima nuvežti iki dugno.

☆ Taigi, sušoktas dar vienas vyliotinis klientų labui. Kadangi automobilis, vairuotojas ir t.t. niekuo nesiskiria nuo Standartiniu (Bolt) tarifu vežančio pavežėjo, suprantama, dauguma renkasi taip vadinamą ECONOMY variantą. Tradiciniu tarifu vežančiam Pavežėjui lieka laukt žioplio, kuris per neapdairumą pasirinks brangesnį variantą, sėdėti ant atsarginių suolelio ir varvinti seilę, kada visi Econom-ai bus užimti ir liks tik Bolt-iniai arba „pasirašyti“ nužemintam įkainiui. Kaip kompanija teigia – nepatinka, nedirbk, už tavęs stovi armija kitų, sutinkančių dirbti bet kokiomis sąlygomis.

☆ Sakykime, kad pagal visuomeninio transporto įkainius (1 Eur – kelionė viešuoju transportu 1 suaugusiam piliečiui), nauja ECONOMY kategorija Pavežėjus ritina į absurdo pakalnę. Liūdniausia, kad didžioji dalis Pavežėjų, galbūt be didelio entuziazmo, bet priėmė šį BOLT pasiūlymą ir savo sąskaitose pažymėjo, kad sutinka vežioti keleivius už begėdiškai žemus įkainius.

☆ Įdomu, ar siūlytų BOLT keleivių pavežimo kompanija minimalų 1.3 Eurų kelionės lengvuoju automobiliu įkainį, jei pavežėjimo paslauga būtų atliekama su Bolt kompanijai priklausiančiais automobiliais, su oficialiai įdarbintais vairuotojais, kuriems reiktų mokėti atlyginimus, sumokėti mokesčius nuo gautų pajamų valstybei ir prižiūrėti savo lėšomis autoparką? Galima garantuoti, jog nebūtų nei 3, nei 2, nei juolab 1.3 Euro minimalaus įkainio 🙂

☆ Beje, reikia pastebėti, kad tokiomis drakoniškomis sąlygomis stumiami, Pavežėjai (ne visi) prisigalvoja pačių įvairiausių kompanijos maustymo būdų. Dažnai tenka girdėti iš keleivių, kad neretai, ypač tolimesnę kelionę gavę Pavežėjai tariasi dėl kainos (suprantama, išjungdami programėlės apskaitą). Taip pat su ta pačia programėle dirba keletas ir daugiau asmenų. Kai kurių automobilių būklė ir išvaizda primena išklerusius vežimus. Ir tai natūralu, kaip gali atrodyti automobilis po tokios gausybės keleivių pervežimo?

☆ Panašu, kad BOLT kompanijai visiškai neberūpi kaip atrodo nei paslaugas teikiantys automobiliai, nei jų tech. būklė, nei vairuotojų dvasinė būsena, nei keleivių elgesys – daugeliu atveju nedrausmingiems keleiviams netaikomos jokios sankcijos.

☆ P.S. iki šiol vieną TAKSI paslaugas vadinamą kompaniją kai kas vadino BOMŽ-TAKSI. Tikėtina, jog netrukus taip gali atsitikti ir su Bolt pavadinimu, nes po miestus besišlaistantys bomžai, pridavę surinktą depozitinę tarą ir nusipirkę pigių svaigalų, gryžti į bomžynus laisvai galės su Bomž-taksi…

Rekomendacijos pavežėjams karantino metu

Karantino metu Bolt pavežėjams buvo išsiuntinėti nurodymai griežtai laikytis šių taisyklių:

– Keleiviams leisti sėdėti tik gale (keleiviai apie tai informaciją mato pranešime telefone prieš jums atvykstant, bet prašome supratingumo jei ne visi atkreipia dėmesį). Taip pat kaip saugumo priemonę siūlome užsirakinti automobilio priekines dureles;
– Vėdinti automobilio saloną po kiekvienos kelionės. Taip pat rekomenduojame galinių durelių langus net ir kelionės metu laikyti pravertus apie 5 – 10 mm;
– Dezinfekuoti vidines ir išorines automobilio rankenas, sėdynes, visus paviršius kuriuos galėjo liesti keleivis po kiekvienos kelionės;
– Laikytis asmens higienos reikalavimų, kuriuos galite rasti čia;
– Esant galimybei atsispausdinti ir automobilio salone pakabinti informacinio pobūdžio plakatus apie viruso sklaidos prevenciją.

☆ Taip pat informuojama, jog sulaukus pasikartojančių klientų nusiskundimų dėl aukščiau išvardintų taisyklių nesilaikymo, kompanija laikinai sustabdys vairuotojo paskyrą.


Viskas kaip ir suprantama. Tačiau ar ne humaniškiau būtų karantino metu vairuotojams pasiūlyti saugoti savo sveikatą ir jo metu nesidarbuoti?

Keleivių laukimo laikas

☆ Nesenai Bolt kompanija išsiuntinėjo informaciją savo klientams apie tai, jog vairuotojai atvykę pas klientą privalo jo laukti 5 minutes už dyką ir tik po to, už kiekvieną pralauktą minutę pradedami skaičiuoti juokingi laukimo centukai… Kitaip sakant, vairuotojas nepralaukęs minimalaus 5 minučių (!) laiko, negali atšaukti iškvietimo ir nurodyti priežasties, kad klientas nepasirodė. Aišku, yra ir „gera žinia“ – tik pralaukus užsakovo dar papildomas 5 mokamas minutes (viso – 10 min), galima tikėtis… 1 Euro kompensacijos 🙁 Originalu, nieko nepasakysi. Tiesa, jei užsakovas bus nustatęs apmokėjimą už kelionę grynais, vairuotojas negaus nei to 1 Euro.

☆ Akivaizdu, jog toks pranešimas tik dar labiau skatins piktnaudžiauti laukimo laiku. Jeigu anksčiau vėluojantis keleivis bent jau atsiprašydavo už tai, tai po šio pranešimo vienas po kiti pasipylė piktnaudžiavimai laukimu. Iš taip vadinamos pavežėjo paslaugos, žingsnis po žingsnio, lieka tik šešėlis. Negana to, kad iki užsakovo vairuotojas važiuoja už dyką, dabar pageidaujama keleivio laukti 10 min. Nemaža dalis keleivių ir šiaip nepraleidžia progos pasityčioti iš pavežėjo, klausdami ar tikrai jiems apsimoka už „tiek“ juos vežioti, o kai kurie iš gailesčio palieka arbatpinigių, beje, visiškai ne už puikią kelionę, kaip kažkas galvoja… Nemanau, kad vairuotojams reikia išmaldos ar gailesčio, reiktų nors šiek tiek pagarbos paslaugos teikėjui, o ne vien pataikauti klientams.

☆ Tie centukai už kiekvieną pralauktą minutę turėtų būti pradedami skaičiuoti iš karto po to, kai vairuotojas atvyksta į užsakymo vietą ir paspaudžią klavišą su atvykimo pranešimu. O maksimaliai po 5 minučių laukimo (kurių metu skaičiuojamas laukimo mokestis), nepasirodžius klientui, tokį iškvietimą galima būtų be sentimentų atšaukti kaip „Nepasirodęs klientas“, o vairuotojui kompensuojama prastova pagal minimalų kelionės įkainį – 2 Eur. Ir kodėl siųloma nepasirodžius klientui, vairuotojui skambinėti jam ir jo ieškoti? Juk užsakovas ne tik užsakė automobilį, bet ir mato jo maršrutą, mato kur jis stovi ir net gauna pranešimą, kad jis atvyko į užsakymo vietą. Tuo tarpu vairuotojas mato tik užsakovo vardą ir adresą, beje, dažnai netikslų. Tai kodėl, leiskite paklausti, vairuotojas privalo ieškoti užsakovo? Užsakovas disponuoja kur kas didesne informacija, tačiau jam brukamas „pasyvo“ vaidmuo.

☆ Didžioji dalis užsakovų adresų – siauri daugiabučių kiemai į kuriuos pavyksta šiaip ne taip prasisprausti. Kaip įsivaizduojamas 10 minučių stovėjimas užblokuojant kitų automobilių pravažiavimą tokiose vietose? Vairuotojai priversti minėtą laiką laukdami, kiemuose stumdytis su pravažiuoti negalinčiais gyventojų automobiliais. O kur dar iškvietimai į vietas, kuriose draudžiama ne tik stovėti, bet ir sustoti. Savaime aišku – abi pusės lieka nepatenkintos ir dažnai išreiškia savo nepasitenkinimą. Vieni dėl to, kad atvykę pas klientą yra priversti negesindami variklio 5-10 minučių manevruoti kiemuose laukdami kol pasirodys užsakovas, o užsakovas nepatenkintas, kad neranda automobilio… Nekalbu apie tokius užsakovus, kurie, galimai, žinodami apie tai, kad laukimas jiems nieko nekainuoja, neretai automobilio atvykimo vietoje, demonstratyviai dar kurį laiką šnekučiuojasi, glėbesčiuojasi ar rūko, neskubėdami įlipti į automobilį ir pradėti kelionę.

☆ Keleivių pavežimo veikloje nuo nuo pat pradžių buvo nusistovėjusi praktika, kad užsakovas kviečia pavežėją laukdamas automobilio įsėdimo vietoje, o ne patalpose ar kitose vietose iš kurių, pastaruoju metu, dažnai klientus tenka PRAŠYTI išeiti, o kai kurie klientai net įsigudrina užsisakinėti pavežimo paslaugas dar važiuodami traukiniu ar autobusu… Šia sentencija neverta pamiršti ir to, kad tokiais (ir kitais, kurių tikrai netrūksta) „patobulinimais“, keleivių pavežimo veikla prilyginama taksi paslaugos veiklai, kuri yra pakankamai griežtai reglamentuota. Tuomet tik laiko klausimas, kada įstatymų leidėjų tarpe atsiras iniciatyvūs valdininkai, kurie pavežėjų veiklą, kartu su šiuo metu galiojančiomis išlygomis ir nuolaidomis pritrauks prie taksi veiklos modelio su visomis pasekmėmis, t.y. iš pavežėjų bus reikalaujama taksi licencija, taksi numeriai, papildomi draudimai, 6 mėn. automobilio tech.apžiūra, sertifikuotais skaitikliais, plafonas ir t.t. ir pan.