Nauja BOLT automobilių kategorija – BASIC

Bolt Basic kategorija

Kokį gi naują moną sugalvojo BOLT šį kartą?

– Pradėsiu nuo tarifų šioje kategorijoje:
— Važiavimas iki užsakovo ir 5 minučių laukimas – už dyką;
— Minimali kelionės kaina – 1.5 Euro;
— Įsėdimas – 0,69 Eur;
— 1km – 0,30 Eur;
— Kelionės minutė – 0,11 Eur;
— Laukimas (kelionės metu) – 0,11 Eur;
— Atšaukimas – 1.00 Eur.

☆ Taigi, sušoktas dar vienas vyliotinis klientų labui. Kadangi automobilis, vairuotojas ir t.t. niekuo nesiskiria nuo Standartiniu tarifu vežančio pavežėjo, suprantama, dauguma renkasi taip vadinamą BASIC variantą. Tradiciniu tarifu vežančiam Pavežėjui lieka laukt laukti žioplio, kuris per neapdairumą pasirinks brangesnį variantą, arba sėdėti ant atsarginių suolelio ir varvinti seilę, kada visi Basic-ai bus užimti ir liks tik tradiciniai…

☆ Sakykime, kad pagal visuomeninio transporto įkainius (1 Eur – kelionė viešuoju transportu 1 suaugusiam piliečiui), nauja BASIC kategorija Pavežėjus ritina į absurdo pakalnę. Liūdniausia, kad didžioji dalis Pavežėjų, galbūt be didelio entuziazmo, bet priėmė šį BOLT pasiūlymą ir savo sąskaitose pažymėjo, kad sutinka vežioti keleivius už tokius įkainius.

☆ Įdomu, ar siūlytų BOLT keleivių pavežimo kompanija minimalų 1.5 Eurų kelionės lengvuoju automobiliu įkainį, jei iki keleivio reiktų važiuoti miesto gatvėmis, laukti 5 minutes už dyką, ieškoti keleivio daugiabučių namų kiemų labirintuose – Bolt kompanijai priklausiančiais automobiliais su oficialiai įdarbintais vairuotojais, kuriems reiktų mokėti atlyginimus, sumokėti mokesčius nuo gautų pajamų valstybei ir prižiūrėti savo lėšomis autoparką? Galima būtų garantuoti, jog nebūtų nei 3, nei 2, nei juolab 1.5 Euro minimalaus įkainio už keleivio pervežimą tokiomis komforto sąlygomis, kokių reikalaujama iš Pavežėjų.

☆ Beje, reikia pastebėti, kad tokiomis drakoniškomis sąlygomis stumiami, Pavežėjai (ne visi) prisigalvoja pačių įvairiausių kompanijos maustymo būdų. Dažnai tenka girdėti iš keleivių, kad neretai, ypač tolimesnę kelionę gavę Pavežėjai tariasi dėl kainos (suprantama, išjungdami programėlės apskaitą). Taip pat su ta pačia programėle dirba keletas ir daugiau asmenų. Kai kurių automobilių būklė ir išvaizda primena išklerusius vežimus. Ir tai natūralu, kaip gali atrodyti automobilis po tokios gausybės keleivių pervežimo?

☆ Panašu, kad BOLT komapanijai visiškai neberūpi kaip atrodo nei paslaugas teikiantys automobiliai, nei jų tech. būklė, nei vairuotojų dvasinė būsena, nei keleivių elgesys – daugeliu atveju nedrausmingiems keleiviams netaikomos jokios sankcijos.

Rekomendacijos pavežėjams karantino metu

Karantino metu Bolt pavežėjams buvo išsiuntinėti nurodymai griežtai laikytis šių taisyklių:

– Keleiviams leisti sėdėti tik gale (keleiviai apie tai informaciją mato pranešime telefone prieš jums atvykstant, bet prašome supratingumo jei ne visi atkreipia dėmesį). Taip pat kaip saugumo priemonę siūlome užsirakinti automobilio priekines dureles;
– Vėdinti automobilio saloną po kiekvienos kelionės. Taip pat rekomenduojame galinių durelių langus net ir kelionės metu laikyti pravertus apie 5 – 10 mm;
– Dezinfekuoti vidines ir išorines automobilio rankenas, sėdynes, visus paviršius kuriuos galėjo liesti keleivis po kiekvienos kelionės;
– Laikytis asmens higienos reikalavimų, kuriuos galite rasti čia;
– Esant galimybei atsispausdinti ir automobilio salone pakabinti informacinio pobūdžio plakatus apie viruso sklaidos prevenciją.

☆ Taip pat informuojama, jog sulaukus pasikartojančių klientų nusiskundimų dėl aukščiau išvardintų taisyklių nesilaikymo, kompanija laikinai sustabdys vairuotojo paskyrą.


Viskas kaip ir suprantama. Tačiau ar ne humaniškiau būtų karantino metu vairuotojams pasiūlyti saugoti savo sveikatą ir jo metu nesidarbuoti?

Keleivių laukimo laikas

☆ Nesenai Bolt kompanija išsiuntinėjo informaciją savo klientams apie tai, jog vairuotojai atvykę pas klientą privalo jo laukti 5 minutes už dyką ir tik po to, už kiekvieną pralauktą minutę pradedami skaičiuoti juokingi laukimo centukai… Kitaip sakant, vairuotojas nepralaukęs minimalaus 5 minučių (!) laiko, negali atšaukti iškvietimo ir nurodyti priežasties, kad klientas nepasirodė. Aišku, yra ir „gera žinia“ – tik pralaukus užsakovo dar papildomas 5 mokamas minutes (viso – 10 min), galima tikėtis… 1 Euro kompensacijos 🙁 Originalu, nieko nepasakysi. Tiesa, jei užsakovas bus nustatęs apmokėjimą už kelionę grynais, vairuotojas negaus nei to 1 Euro.

☆ Akivaizdu, jog toks pranešimas tik dar labiau skatins piktnaudžiauti laukimo laiku. Jeigu anksčiau vėluojantis keleivis bent jau atsiprašydavo už tai, tai po šio pranešimo vienas po kiti pasipylė piktnaudžiavimai laukimu. Iš taip vadinamos pavežėjo paslaugos, žingsnis po žingsnio, lieka tik šešėlis. Negana to, kad iki užsakovo vairuotojas važiuoja už dyką, dabar pageidaujama keleivio laukti 10 min. Nemaža dalis keleivių ir šiaip nepraleidžia progos pasityčioti iš pavežėjo, klausdami ar tikrai jiems apsimoka už „tiek“ juos vežioti, o kai kurie iš gailesčio palieka arbatpinigių, beje, visiškai ne už puikią kelionę, kaip kažkas galvoja… Nemanau, kad vairuotojams reikia išmaldos ar gailesčio, reiktų nors šiek tiek pagarbos paslaugos teikėjui, o ne vien pataikauti klientams.

☆ Tie centukai už kiekvieną pralauktą minutę turėtų būti pradedami skaičiuoti iš karto po to, kai vairuotojas atvyksta į užsakymo vietą ir paspaudžią klavišą su atvykimo pranešimu. O maksimaliai po 5 minučių laukimo (kurių metu skaičiuojamas laukimo mokestis), nepasirodžius klientui, tokį iškvietimą galima būtų be sentimentų atšaukti kaip „Nepasirodęs klientas“, o vairuotojui kompensuojama prastova pagal minimalų kelionės įkainį – 2 Eur. Ir kodėl siųloma nepasirodžius klientui, vairuotojui skambinėti jam ir jo ieškoti? Juk užsakovas ne tik užsakė automobilį, bet ir mato jo maršrutą, mato kur jis stovi ir net gauna pranešimą, kad jis atvyko į užsakymo vietą. Tuo tarpu vairuotojas mato tik užsakovo vardą ir adresą, beje, dažnai netikslų. Tai kodėl, leiskite paklausti, vairuotojas privalo ieškoti užsakovo? Užsakovas disponuoja kur kas didesne informacija, tačiau jam brukamas „pasyvo“ vaidmuo.

☆ Didžioji dalis užsakovų adresų – siauri daugiabučių kiemai į kuriuos pavyksta šiaip ne taip prasisprausti. Kaip įsivaizduojamas 10 minučių stovėjimas užblokuojant kitų automobilių pravažiavimą tokiose vietose? Vairuotojai priversti minėtą laiką laukdami, kiemuose stumdytis su pravažiuoti negalinčiais gyventojų automobiliais. O kur dar iškvietimai į vietas, kuriose draudžiama ne tik stovėti, bet ir sustoti. Savaime aišku – abi pusės lieka nepatenkintos ir dažnai išreiškia savo nepasitenkinimą. Vieni dėl to, kad atvykę pas klientą yra priversti negesindami variklio 5-10 minučių manevruoti kiemuose laukdami kol pasirodys užsakovas, o užsakovas nepatenkintas, kad neranda automobilio… Nekalbu apie tokius užsakovus, kurie, galimai, žinodami apie tai, kad laukimas jiems nieko nekainuoja, neretai automobilio atvykimo vietoje, demonstratyviai dar kurį laiką šnekučiuojasi, glėbesčiuojasi ar rūko, neskubėdami įlipti į automobilį ir pradėti kelionę.

☆ Keleivių pavežimo veikloje nuo nuo pat pradžių buvo nusistovėjusi praktika, kad užsakovas kviečia pavežėją laukdamas automobilio įsėdimo vietoje, o ne patalpose ar kitose vietose iš kurių, pastaruoju metu, dažnai klientus tenka PRAŠYTI išeiti, o kai kurie klientai net įsigudrina užsisakinėti pavežimo paslaugas dar važiuodami traukiniu ar autobusu… Šia sentencija neverta pamiršti ir to, kad tokiais (ir kitais, kurių tikrai netrūksta) „patobulinimais“, keleivių pavežimo veikla prilyginama taksi paslaugos veiklai, kuri yra pakankamai griežtai reglamentuota. Tuomet tik laiko klausimas, kada įstatymų leidėjų tarpe atsiras iniciatyvūs valdininkai, kurie pavežėjų veiklą, kartu su šiuo metu galiojančiomis išlygomis ir nuolaidomis pritrauks prie taksi veiklos modelio su visomis pasekmėmis, t.y. iš pavežėjų bus reikalaujama taksi licencija, taksi numeriai, papildomi draudimai, 6 mėn. automobilio tech.apžiūra, sertifikuotais skaitikliais, plafonas ir t.t. ir pan.